Förbättra din golfsving med 3D-träning.

Ta chansen att prova träning som ger dig förutsättningar att förbättra ditt golfspel.
Nu får du som medlem i Örnsköldsviks GK Puttom och Veckefjärden GC
chansen att testa 3D-träning anpassad för golf helt utan kostnad.

När?

Onsdag 21/3 kl 17:00

Söndag 25/3 kl 14:00

Var?

Nordic Wellness Örnsköldsvik City

Storgatan 5 (Magasinet)

Vad?

Golfanpassad 3D-träning

Anmälan:

tobias@tgperformance.se

 

Vad är 3D-träning? (Och ett exempel)

3D-träning innebär att du arbetar i flera (om inte alla) av kroppens plan samtidigt – totalt har vi tre stycken. Precis som du gör när du genomför de flesta vardagliga kroppsrörelser som att gå eller för oss golfspelare, svingar en golfklubba. Genom en så enkel sak som att förändra en fotposition förändras förutsättningarna i hela kroppen och du kommer ändra muskler, leder och fascia. Istället för att stretcha till exempel fotleden i dess grundposition gör du det istället med inåt- och utåtroterade fötter eller varför inte på en lutande yta. Istället för att knäböja med 100 kilo över axlarna klarar du istället av att knäböja med 10 kilo i händerna för att sen explodera till ett upphopp med rotation. Vad tror du är mer likt en golfsving?

För med info om hur 3D-träning kan hjälpa dig som golfare, besök:

Hur jag ökat min driver med 30 meter med 3D-träning

 

 

 

Första matchen på 4 år utan smärta och hon nätar direkt!!!

6-0 (5-0) mot KBNS. #matchensviking går till #5 Emma Grundberg som idag gör comeback! Första matchen på 4 år utan smärta och hon nätar direkt!!! Denna comeback tackar vi @goranssontobias_tgperformance för.

Det är en oerhörd glädje att ha fått verktyg för att hjälpa andra. 3D-funktion levererar än en gång magiska resultat. Få kroppen att röra på sig så som den är bygd för att göra

Idrottandet har sina för- och nackdelar.

umeaikff

Idrottandet har sina för- och nackdelar. Gårdagens match var en tung förlust men det är bara att ta nya tag till nästa.
Ni kanske undrar varför ni inte har sett av mig på planen så mycket. Det är för att min väg mot toppen har inte alltid varit ljus utan den har speglats av skador till höger och vänster. Ska försöka göra det kortfattat. Hösten 2014 då jag flyttade upp började jag få kramp efter bara några steg i mina lår och ingen visste vad det berodde på utan det tog cirka 2 år innan jag fick svaret efter ett biodex-test att jag inte hade aktiverat mina baksidor. Jag fick ett program som jag körde 2 gånger i veckan och det gav resultat. När det problemet hade lösts kom nästa vilket var mina fötter som jag har haft ont i sedan 2011 (men kunnat hantera smärtan). Dock så utbröt smärtan i slutet på maj 2016. Smärtan var olidlig och allt påverkades. Jag kunde inte spela match utan att få ont och kunde knappt gå på två dagar, jag kunde inte träna utan att få ont och behövde krypa eller bli avburen (såhär kunde det se ut efter matcher och träningar, de kunde vissa gånger se värre ut 👆), jag kunde inte gå på stan, jag kunde knappt gå i skolan, jag kunde knappt gå längre sträckor överhuvudtaget. Jag blev ombedd att inte göra något som påfrestade mina fötter efter sista matchen som var den 29 oktober 2016. Jag kan säga att ett flertal tårar har fällts. Jag gick till alla möjliga för hjälp men INGEN visste vad det berodde på förrän i början av året när jag träffade Tobias Göransson (Jag är väldigt tacksam). Han trodde det var rörligheten i foten som var problemet och han började behandla (tortyr massera enligt mig) mina fötter och vader (en sak är säker och det är att det inte var skönt men behövligt), han gav mig också övningar för fötterna. Från början var jag skeptisk och trodde inte det skulle hjälpa eftersom jag varit till ungefär 15 andra utan resultat. Desto mer tid som gick började det ske en förbättring och i dagens läge har jag ingen smärta i fötterna och är just nu inne på min 6 träningsvecka. 😁

Nog om mig imorgon är det en ny vecka vilket innebär att det är dags för mig att lämna över kontot till @selinahenriksson.
Tack

/@mayahulinder
#medkämpe